oeps... - Reisverslag uit Cannon Valley, Australië van Niennie901 - WaarBenJij.nu oeps... - Reisverslag uit Cannon Valley, Australië van Niennie901 - WaarBenJij.nu

oeps...

Blijf op de hoogte en volg

27 September 2015 | Australië, Cannon Valley

Oeps het is zo'n 3maanden terug sinds ik voor t laatst m'n blog heb geschreven. Ik was toen onderweg naar Airlie om een baan te vinden. Dat lukte niet, maar inmiddels ben ik nu alweer 4weken in Airlie en heb ik een baan.

Wat ik in de tussentijd heb gedaan....

Toen ik in Airlie te horen kreeg dat er geen banen waren, ben ik terug gegaan naar Cairns. Daar ben ik uiteindelijk 2,5 maand gebleven. Ik had daar een grote groep met vrienden die ook allemaal lange tijd bleven en heb daarmee veel gefeest en gechilled. Ik heb twee baantjes gehad beiden voor een paar dagen. Een was op een soort kermis waar ik Anime spullen verkocht en de ander was bij een soort call center.

Verder heb ik meerdere trips en uitjes gedaan: ik heb gehiked in de Bitanical gardens met Sophie en Michelle. Een paar dagen daarna kwam Ananja (m'n nichtje) naar Cairns en hebben we samen gefeest op Canada day. Twee dagen later ben ik naar Josephine falls geweest, met Mike, Beth, Hannah, Brock en Ramon, een super mooie waterfall waarvan je af kan glijden. Ik was natuurlijk te lomp om omhoog te klimmen en gleed van de steen en brak bijna m'n voet. Ik kon een paar dagen nauwelijks lopen, wat helemaal onhandig was omdat ik de dag erna met Ananja zou gaan skydiven. Omdat ik perse met haar wilde gaan besloot ik niets te zeggen tot op t laatste moment toen we bijna bij de locatie waren. Gelukkig kon ik alsnog skydiven en het was geweldig. Beste wat ik ooit heb gedaan.

Een week later ben ik met Annie, JP, Lee, Hannah en Matilda naar Fitzroy Island geweest. Mooiste eiland dat ik heb gezien. Het was zo chill, we hebben gesnorkeld, paddle boarding gedaan en bijna de hele dag op de water trampoline gelegen. Ook was dit de eerste keer dat ik was vergeten om zonnebrand op te doen, dus savonds van top tot teen tomaat rood. De volgende dag voelde ik me super ziek omdat ik een zonnesteek had.

De dinsdag erna ging ik naar Palm cove met Hannah, Lee, JP, Amanda en Matilda. Super schattig dorpje met een prachtige strand. Paar dagen later naar Kurunda geweest met Ramon, Hannah en Matilda. Dat is een klein dorpje in de rainforest met een grote hippie markt. Daarna zijn we naar Atherton gereden en zijn we naar een Crystal cave gegaan, een museum gebouwd als een grot met allemaal verschillende edelstenen.

Dat weekend naar Kewarra beach geweest met Annie, Matilda, JP en Lee. We vonden een hiking trail die ons leiden naar een andere strand die er verlaten uitzag, super mooi.

Een week later weer naar Fitzroy geweest met Sophie, Michelle en Caroline. Wederom super leuk gehad en deze keer niet verbrand :) de dag erna een roadtrip gedaan met dezelfde meisje en naar Kurunda, Crystal cascades en Port Douglas geweest.

Een paar dagen later met Annie, JP en Lee ook weer naar Port Douglas geweest. Deze keer hadden we meer zon, waardoor het strand veel mooier was dan de eerste keer.

M'n laatste trip was de Great Barrier Reef. Helaas mocht ik door m'n astma niet duiken, maar ik heb een paar uur gesnorkeld. En de laatste 5 min gezwommen met een hele grote zeeschildpad.

De maandag erna met Annie vertrokken naar Tully. Bijna iedereen in Cairns was vertrokken en omdat ik daar geen werk kon vinden ging ik met Annie mee om te werken op een bananen boerderij. Hannah was de week daarvoor al vertrokken met Jordan en we zouden hen daar zien. Zij hadden binnen een dag een baan, dus we hadden hoop. Helaas hadden we na twee weken nog steeds geen werk. En dus besloot ik om het nogmaals in Airlie te proberen.

En binnen 4 dagen had ik een baan :)

Dat weekend nog wel een weekend terug gegaan naar Tully en Airlie om te feesten met m'n nieuwe vrienden daar en toen m'n leven hier begonnen.

M'n training trip op de zeilboot ging goed en ik werd getraind door Leah. Een paar dagen later ben ik bij haar en haar vriend Royce en huisgenoot Josh ingetrokken voor een paar weken. Ik mis het hostel leven wel en het hebben van veel mensen om me heen, maar heb t erg naar m'n zin met hen. Afgelopen dinsdag is Taryn bij ons ingetrokken, zij is een vriendinnetje van Leah uit Canada.

Ik werk op een zeilboot die twee dagen/twee nachten trips doet naar de Whitsundays eilanden. Ik ben de kok en schoonmaakster aan boord, wat Some best lastig is maar heb het tot nu toe heel erg naar m'n zin. Elke trip gaan we naar Whitehaven beach, wat een van de mooiste stranden ter wereld is en kan daar altijd een paar uur relaxen.

Ik zal proberen vaker te posten en zeker niet weer 3 maanden te wachten. Vrijdag ben ik hier alweer 4 maanden, dus al bijna op 1/3e van mijn trip. Ik heb op t moment weinig plannen, want dat werkt toch niet hier, maar heb wel t plan om kerst in Melbourne te vieren.

Speak to ya later xoxo


  • 27 September 2015 - 09:36

    Ananja:

    Wauw nienke! supe gaaf allemaal!! ik mis Australie als ik zo jou verhalen lees! blijf idd zo lang daar als kan en ben benieuwd naar je nieuwe ozzie verhalen:D
    dikke kus en knuffel je nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cannon Valley

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

oeps...

18 Juni 2015

ik begin al aan week drie

07 Juni 2015

first week

02 Juni 2015

vertrek ahhhhh......

Actief sinds 19 Mei 2015
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 2451

Voorgaande reizen:

19 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: